Review Rebah Di Hujung Taubat


Assalammualaikum, readers ^_^

Hope you all semua sihat & sentiasa diberkati Allah. Sahur tadi berkesempatan Cik Ziyi nak tengok cerita Rebah Di Hujung Taubat yang diterbitkan oleh Produser Mohd Najib Jaafar, actually it is a good story yang relate dengan genre kekeluargaan.

At first, Cik Ziyi tak terniat pun nak tegok cerita tu sampai habis tapi jalan erita yan menarik yang disusun oleh penulis skripnya berjaya menarik hati untuk kita tonton cerita tu sampai THE END :D


Okay, Rebah Di Hujung Taubat ni mengisahkan tentang konflik realistik antara tiga adik-beradik yang dilakonkan Firman (Fauzi), Fikri (Muniff Isa) dan Fifi (Mas Muharni) sebagai peneraju utama dalam cerita ni.

Mereka dibesarkan oleh ibu mereka, Dahlia (Normah Damanhuri) yang sering menyogok mereka dengan kisah kematian ayah mereka dan menyebabkan diorang idup tanpa kasih sayangseorang ayah.

Hidup dalam kesempitan wang telah memaksa Firman sanggup mengorbankan masa depannya untuk sambung belajar ke luar Negara demi membesarkan dua orang adiknya hingga sanggup bekerja hanya sebagai pengawal keselamatan di sebuah pasaraya untuk menampung keluarganya.

Malangnya, pengorbanan Firman terhadap adik-adiknya disalah guna Fikri &Fifi yang terlibat dengan gangsterism & dadah.

Sihat bersama Cellmaxx


Part yang paling Cik Ziyi suka dalam cerita ni time part Firman menasihati Fikri kat atas bumbung flat mereka setelah rahsia Fikri menjadi gangster diketahui oleh Firman. Sebagai yang sulung, Cik Ziyi dapat rasa betapa pedih hati kalau orang yang kita saying terutama adik beradik kita melawan & memberontak T_T

Nak plak alasan yang Fikri pakai, hanya kerana tak tahan hidup susah. See, kadang-kadang hidup susah boleh memaksa someone untuk react di luar jangkaan. Yet, it‘s true money is not everything but worse come worse, we do need to survive & also to achieve our dream & desires.

Ending cerita ni berakhir dengan penangkapan Fifi sebagai keldai dadah & Fikri yang terbunuh kerana cubaan untuk merompak rumah Nisha (Siti Saleha) yang mati ditembak oleh Tan Sri Basri (Hisham Ahmad Tajudin) sewaktu Fikri cuba untuk menembak abangnya sebagai syarat untuk bebas dari gangster.

0 Orang mengomel