Feeling lost

 

feeling lost


Assalammualaikum wbt,

Hi .. Lately ni aku banyak rasa lost dengan diri sendiri, bernafas tapi kadang macam tak hidup, senyum dan makan tapi kadang rasa macam tak betul rasa diri tu sendiri. Tak tahu apa sebenarnya yang aku nak. Haihhh.. Tapi alhamdulilah, masih lagi boleh bergerak bebas hidup tanpa peperangan macam apa yang jadi kat Gaza, Palestin. Alhamdulilah, syukur. Semoga allah kurniakan bantuan, lindungi mereka dan kurniakan yang terbaik untuk semua pejuang Islam yang berada kat sana sekarang. 

Dah lama sejak aku habis bersalin ni, rasa macam lost dengan diri sendiri. Aku masih lagi bekerja di tempat yang sama. Aku ada jugak cuba apply job lain tapi mostly dapat offer dalam sale. Aku bab PR dengan melobi ni entah macam tak berapa berkenan. Tapi in act of service pada customer selalunya memang aku akan push sehabis mungkin. Sejak 2 tahun ni business company memang agak struggle. Aku rasa macam bulan 6 ni bulan last aku kat company ni tapi tu lah aku dengan confidentnya belum jumpa lagi job baru. 

Sekarang pulak bila ada baby ni, kalau boleh nak dia dekat je dengan aku tapi dalam masa sama aku pun nak ada kerjaya macam orang lain. Tapi nak jugak ada masa dengan anak aku, tapi nak jugak kaya. Hmmm.. Ke aku dah salah niat sebenarnya ni? Yelah, aku memang ada komitmen aku sendiri, sebab tu aku kerja. Ke patutnya aku niat aku gi kerja cuma niat untuk bantu agama, niat untuk besarkan anak-anak dengan rezeki yang halal, niat untuk beri pendidikan terbaik untuk anak-anak supaya anak-anak boleh jadi pembela agama. 

Okay, start hari ni, aku pergi kerja akan niat macam ni, semoga allah permudahkan. Hwaiting! Stay strong all moms out there. We all love you! 

0 Orang mengomel